هزینه بلیچینگ دندان 1403 (قیمت بلیچینگ هر فک در تهران)

بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چیست ؟

بلیچینگ دندان روشی ساده و سریع برای سفید کردن دندان ها می باشد. امروزه روش های بسیار مختلفی به وجود آمده است که برای داشتن لبخندی زیبا و اصلاح طرح لبخند استفاده می شود. از محبوب ترین روش هایی که امروزه برای سفید کردن دندان استفاده می شود روش بلیچینگ دندان است.

رنگ مینای دندان بر اثر عوامل مختلفی مانند نوشیدن زیاد چای، قهوه و مشروبات الکلی، عدم رعایت و حفظ بهداشت دهان و دندان، مصرف داروهای خاص، استعمال دخانیات و عوامل ژنتیکی ممکن است تغییر کرده و زرد شود.

در این صورت باید اقدام به درمان هایی مخصوص سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ نمائید.

بلیچینگ دندان در مطب
عکس بلیچینگ دندان در مطب

قیمت بلیچینگ دندان در تهران چقدر است؟

قیمت بلیچینگ دندان هر فک در تهران شامل دو روش است که قیمت بلیچینگ دندان در مطب (آفیس) 4.000.000 میلیون تومان و قیمت بلیچینگ دندان در خانه (هوم بلیچینگ) هرکدام 4.000.000 میلیون تومان است و بصورت پکیج بلیچینگ دندان قیمت با تخفیف 7.000.000 میلیون تومان می باشد. بروزرسانی قیمت بهار 1403

  • قیمت بلیچینگ دندان در مطب در تهران ( آفیس بلیچینگ ) : 4.000.000 میلیون تومان
  • قیمت بلیچینگ دندان در خانه ( هوم بلیچینگ ) : 4.000.000 میلیون تومان به همراه قالبگیری
  • پکیچ بلیچینگ دندان در مطب و خانه (Home&Office): 7.000.000 میلیون تومان با تخفیف

در ادامه بصورت کامل در مورد هزینه بلیچینگ دندان در سال 1403معایب بلیچینگ دندانبلیچینگ دندان خانگیمزایای بلیچینگ دندان و طول عمر و ماندگاری بلیچینگ می پردازیم با دندانپزشکی آیریک همراه باشید.

برای ویزیت و مشاوره رایگان توسط پزشک متخصص و همچنین رزرو وقت می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید 09397777042 | 02122860994

معاینه و مشاوره رایگان

* شماره خود را وارد کنید سپس روی دکمه رزرو وقت بزنید.

بلیچینگ دندان خوبه ؟

روش بلیچینگ دندان (Teeth whitening and bleaching) با استفاده از مواد مخصوصی اقدام به اکسید کردن لکه ها و سفید کردن دندان ها می کند که ممکن است برای برخی از افراد کمی حساسیت زا باشد اما این حساسیت موقتی بوده و دائمی نیست.

هزینه بلیچینگ دندان بسیار مقرون به صرفه تر از روش های مشابه آن است و اغلب افراد برای گزینه اول درمان زیبایی این روش را انتخاب می کنند.

این روش سفید کردن موقتی است و در صورتی که از آن به خوبی مراقبت شود می تواند ماندگاری بالاتری داشته باشد در غیر این صورت عمر مفید آن بین 6 الی 12 ماه است.

بهتر است پیش از آن که اقدام به انجام بلیچینگ دندان نمائید با تمامی اطلاعاتی که از این حوزه موجود است آشنا شوید تا نتیجه بهتری را ملاحظه کنید.

هزینه بلیچینگ دندان سال 1403

قیمت بلیچینگ دندان هر فک در تهران شامل دو روش است که قیمت بلیچینگ دندان در مطب (آفیس) 4.000.000 میلیون تومان و قیمت بلیچینگ دندان در خانه (هوم بلیچینگ) هرکدام 4.000.000 میلیون تومان است و بصورت پکیج بلیچینگ دندان قیمت با تخفیف 7.000.000 میلیون تومان می باشد.

بلیچینگ دندان قیمت و روش های مختلفی دارد که در ادامه تمامی روش های بلیچینگ دندان به همراه هزینه بلیچینگ را معرفی خواهیم کرد. هزینه بلیچینگ دندان در سال 1403 مناسب است. همچنین هزینه بلیچینگ به موارد مختلفی بستگی دارد مواردی همچون:

مواد مصرفی در بلیچینگ دندان – مدت ماندگاری سفید کردن دندان – مارک مواد استفاده شده برای بلیچینگ و همچنین پزشک و مطبی که در آن بلیچینگ را انجام میدهید. تمامی این موارد می تواند در قیمت نهایی بلیچینگ دندان تاثیرگذار باشد.

توجه کنید لازم بذکر است که روش بلیچینگ دندان قیمت های مختلفی دارد. بلیچینگ دندان خانگی با توجه به مواد مصرفی و همچنین بلیچینگ دندان در مطب هرکدام از بلیچینگ دندان هزینه متفاوتی دارند که در جدول زیر شرح می دهیم.

جدول قیمت بلیچینگ دندان در دندانپزشکی – سفید کردن دندان در مطب

روش بلیچینگ دندان هزینه بلیچینگ هر فک
بلیچینگ دندان در دندانپزشکی – بلیچینگ آفیس مطب 4.000.000 تومان
جدول قیمت بلیچینگ دندان در مطب

پکیج ویژه قیمت بلیچینگ دندان در مطب و خانه

قیمت بلیچینگ دندان 1403 در مطب دندانپزشکی از مبلغ 4 میلیون تومان برای هر فک شروع می شود و باتوجه به نوع مواد مصرفی و کیفیت مواد که برای سفید کردن دندان استفاده می شود افزایش میابد و قیمت پکیج کامل بلیچینگ در مطب و خانه 7.000.000 تومان است.

هرچه مواد مصرفی برای بلیچینگ باکیفیت تر و مرغوب باشد میزان ماندگاری سفیدی دندان ها و درخشندگی آنها بهتر می شود. ضمنا قیمت بلیچینگ هر فک متفاوت است و برای هر فک تقریبا 2 میلیون تومان می باشد.

جدول قیمت بلیچینگ دندان در خانه – بلیچینگ دندان خانگی

روش بلیچینگ دندان هزینه بلیچینگ هر فک
بلیچینگ دندان در خانه4.000.000 تومان
پکیج بلیچینگ دندان در خانه و مطب7.000.000 تومان
جدول قیمت بلیچینگ دندان خانگی

بلیچینگ دندان قیمت 1403

قیمت بلیچینگ دندان در سال 1403 همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید از 4.000.000 میلیون برای بلیچینگ دندان در مطب و همچنین برای بلیچینگ دندان در خانه 4 میلیون تومان است.

روشی بنام بلیچینگ دندان در خانه و مطب وجود دارد که بخشی از سفید کردن دندان در خانه و بخشی دیگر در دندانپزشکی انجام می شود. قیمت بلیچینگ دندان در خانه و مطب 7.000.000 میلیون تومان با تخفیف است.

این روش عموما تاثیر بسیار بیشتری از دیگر روش ها دارد و دندان ها به میزان زیادی سفید می شوند. افرادی که میزان سفیدی زیادی را مد نظر دارند و میخواهند دندان هایشان بسیار سفیدتر و درخشان باشد از این روش استفاده می کنند.

هر کدام از روش های بلیچینگ دندان هزینه متفاوتی دارند که با توجه به نیاز مراجعه کننده و وضعیت دهان و دندان شخص پزشک متخصص تشخیص می دهد که کدام روش سفید کردن دندان مناسبتر است.

معاینه و مشاوره رایگان

* شماره خود را وارد کنید سپس روی دکمه رزرو وقت بزنید.
انواع سفید کردن دندان
انواع سفید کردن دندان

انواع بلیچینگ دندان و روش های سفید کردن دندان

در انجام فرآیند سفید کردن دندان با استفاده از روش بلیچینگ دندان باید از یک ماده شیمیایی به نام هیدروژن پر اکساید و یا مشابه آن استفاده شود.

این ماده های شیمیایی باعث اکسید شدن رنگدانه و لک هایی که بر روی دندان قرار دارد می شود، سپس رسوب کرده  و زردی هایی که روی دندان وجود داشت را از بین می برد.

رنگدانه ها اغلب در هرم های مینایی نفوذ می کنند و با استفاده از این ماده شیمیایی می توان آن ها را از بین برد. هیدروژن پر اکساید باید به بخش زیر مینای دندان که عاج دندان نام دارد نفوذ کند تا بتواند موجب سفید شدن دندان شما بشود.

 فرآیند بلیچینگ دندان به دو روش مختلف تقسیم می شود. این دو روش عبارتند از:

  • بلیچینگ دندان در خانه یا بلیچینگ دندان خانگی 
  • بلیچینگ دندان در مطب یا بلیچینگ در دندانپزشکی 

بلیچینگ دندان خانگی

یکی از روش های بلیچینگ، بلیچینگ دندان در خانه است که برای این روند درمانی نیز باید حتما برای یک بار معاینه و بررسی های لازم به مطب دندان پزشک خود مراجعه کنید تا قالب گیری از دندان های شما گرفته شود و برای اماده سازی به لابراتوار ارسال شود. هرگونه مشاوره ای که نیاز باشد بدانید در این جلسه برای شما بازگو خواهد شد.

معمولا در این جلسه از فک پایین و فک بالای بیمار قالب گیری انجام می شود و در جلسه بعدی یک جفت قالب شفاف به بیمار تحویل داده می شود که دارای یک محفظه مخصوص است و در آن به مقدار لازم با درصد غلظت متفاوت مواد مخصوص بلیچینگ دندان قرار داده می شود.

زمان بلیچینگ دندان خانگی تقریبا بین 2 الی 3 هفته است که این زمان توسط پزشک متخصص پس از ویزیت و معاینه دندان های شما تعیین می شود.

این محفظه در واقع فضایی است که بین دندان شما و قالب تری باید قرار بگیرد و باعث اکسید شدن لکه ها و سفید شدن دندان هایتان شود. پزشک با توجه به شرایط هر بیمار تعیین می کند در طول شبانه روز چند ساعت باید از تری استفاده شود. طول این درمان تقریبا حدود 2 الی 3 هفته به طول می انجامد.

هزینه بلیچینگ دندان خانگی مقرون به صرفه تر از هزینه بلیچینگ دندان در مطب است. اما بهتر است برای در یافت نتیجه بهتر از هر دوی این روش ها در کنار هم استفاده شود.

بلیچینگ دندان در مطب

بلیچینگ دندان در مطب با بلیچینگ دندان در خانه متفاوت است. در روند درمان بلیچینگ مطب باید همه قسمت های نرم و مخاط دهان بیمار کاملا پوشانده شود.

زیرا ممکن است مواد شیمیایی که برای بلیچینگ دندان استفاده می شود باعث ایجاد سوختگی بر روی بافت نرم دهان شما شود.

به همین علت ابتدا باید بافت نرم دهان پوشانده شود و سپس با دقت و مهارت کافی مواد بر روی دندان قرار بگیرد تا فرآیند اکسید شدن به درستی انجام شود.

غلظت موادی که در این روش استفاده می شود بسیار بالا است و نباید بیش از مدت زمان تعیین شده بر روی دندان قرار گرفته شوند. هیدروژن پراکساید به صورت شیمیایی و استفاده از نور آبی فعال می شود.

البته امروزه با استفاده از لیزر روش های پیشرفته تری از بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان استفاده می شود. لیزر می تواند دندان ها را سفید و درخشان تر کرده و ماندگاری آن را افزایش دهد.

برخی تصور می کنند روش جرم گیری دندان می تواند بر سفیدتر شدن دندان ها تاثیر بگذارد و جایگزین بلیچینگ شود در صورتی که این گونه نبوده و روش جرم گیری دندان فقط می تواند جرم و پلاک های موجود بر روی دندان ها را از بین ببرد و تاثیری بر رنگ دندان نخواهد داشت.

هزینه بلیچینگ دندان از جرم گیری دندان کمی بیشتر است اما نتیجه آن بسیار موثرتر از جرم گیری دندان است و ارزش هزینه بیشتر را دارد.

بلیچینگ دندان
بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان برای چه کسانی مناسب است ؟

برای آنکه مشخص شود شما کاندید مناسبی برای انجام بلیچینگ دندان هستید یا خیر باید حتما به پزشک مراجعه کنید. متخصص بررسی های کامل را انجام می دهد تا در نهایت اعلام کند آیا گزینه مناسبی برای بلیچینگ دندان هستید یا نه ؟

در صورتی که می خواهید از مشاوره رایگان برای بلیچینگ دندان بهره مند شوید می توانید به مرکز دندان پزشکی آیریک در میرداماد مراجعه کنید و از طریق فرم موجود در بالا نام و شماره تماس خود را ثبت کنید.

در فرآیند بلیچینگ دندان مواد و محلول شیمیایی روی دندان شما قرار می دهند که این ماده ممکن است برای دندان شما مناسب نباشد به همین علت باید از قبل بررسی شود که آیا دندان شما می تواند تحت درمان بلیچینگ قرار بگیرد و از خود واکنش بدی نشان ندهد یا خیر؟ سپس فرآیند سفید کردن دندان انجام شود.

در صورتی که دندان های شما دارای مشکلات زیر باشد نمی توانید درمان بلیچینگ دندان را انجام دهید. مشکلات مورد نظر عبارتند از:

  • در صورتی که دارای بیماری های لثه باشید.
  • درصورتی که دارای مشکلات ریشه دندان باشید.
  • در صورتی که دندان‌های شما دارای پوسیدگی باشد.
  • در صورتی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی کنید.

دقت داشته باشید، اگر دندان های شما پوسیده شده باشد یا دارای مشکلی باشد دابتدا باید درمان آن را آغاز کنید سپس روند بلیچینگ خود را ادامه دهید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید.

مزایای بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان مانند همه درمان های دندان پزشکی دارای مزایا و عوارض مختلفی هستند که مزایای آن ها بسیار منحصر به فرد است و طبیعتا با یکدیگر متفاوت است.

بلیچینگ دندان نیز دارای ویژگی های مثبت و بسیار منحص به فرد است. مزایای بلیچینگ دندان عبارتند از:

  • بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان در کمترین زمان ممکن انجام می شود. بعد از بلیچینگ دندان بلافاصله سفید شدن دندان را مشاهده می کنید.
  • بلیچینگ دندان دارای راندمان بسیار بالایی است و تاثیر زیادی بر تغییر رنگ دندان دارد.
  • ماندگاری بلیچینگ دندان بسیار مناسب و راضی کننده است. 
  • اگر مشکلات دندانی نداشته باشید مدت زمان بلیچینگ دندان می تواند در یک ساعت انجام شده و مدت زمان کمی نیاز دارد.
  • استفاده از روش بلیچینگ دندان برای دندان هایی که جرم گرفته اند و زرد شده اند بسیار کاربرد دارد.
  • هزینه بلیچینگ دندان نسبت به دیگر روش های مشابه آن بسیار مقرون به صرفه است.
  • نتیجه آن موقتی است و در صورتی که از نتیجه آن راضی نبودید می توانید با گذر 6 ماه تا یک سال از نتیجه به وجود آمده صرف نظر کنید و دیگر سفید کردن دندان های خود را ادامه ندهید.

دوام و ماندگاری بلیچینگ دندان
دوام بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان چقدر دوام دارد ؟

ماندگاری بلیچینگ دندان و طول عمر بلیچینگ چقدر است؟

سوال زیادی که اکثرا در ذهن افرادی که نیازمند سفید کردن دندان های خود هستند وجود دارد این است که میزان ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است ؟

استفاده از روش های درمانی زیبایی میزان بسیار زیادی به رعایت بهداشت دهان و دندان از طرف بیمار وابسته است. در همه روش ها میزان مراقبت و حفظ بهداشت دهان و دندان حائز اهمیت است و در روش بلیچینگ دندان هم همینطور است.

باید دقت داشته باشید که در کنار حفظ بهداشت دهان و دندان باید یک رژیم غذایی مناسب را پیش گیرید تا نتیجه درمان شما مدت زمان بیشتری حفظ شده و ماندگاری آن بیشتر شود.

همان طور که می دانید روش بلیچینگ دندان موقت است و نمی توانید در بلند مدت نتایج آن را حفظ کنید.

در صورتی که می خواهید ماندگاری بلیچینگ دندان را افزایش دهید بهتر است از نوشیدنی هایی که دارای رنگدانه های بسیار قوی هستند مانند قهوه، چای و رنگ های مصنوعی پرهیز کنید.

با عدم مصرف این گونه نوشیدنی ها می توانید برای مدت زمان طولانی تری دندان خود را سفید نگهدارید. البته عوامل ژنتیکی بسیار زیادی وجود دارد که می تواند بر سفیدی و نتیجه بلیچینگ دندان تاثیر گذار باشد.

ممکن است برای برخی از افراد تکرار بلیچینگ برای حفظ سفید شدن دندان نیاز باشد اما اغلب افراد با انجام بلیچینگ دندان و رعایت نکات بهداشتی به صورت همزمان می توانند نتیجه خوبی دریافت کنند.

میزان سفیدی دندان با بلیچینگ دندان چقدر است ؟

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن همه بیماران را به خود مشغول کند میزان و درجه سفید شدن دندان بعد از انجام بلیچینگ است. دندان های هر فرد بعد از انجام این روند درمانی به صورت متفاوتی روشن می شود.

زیرا هر بیمار به صورت فیزیولوژیک دارای یکسری ویژگی های متفاوت و منحصر به فر د است که این مورد می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روشن شدن دندان هایشان بگذارد. اما معمولا دندان افراد پس از یک جلسه بلیچینگ دندان حدود یک تا سه درجه روشن تر خواهد شد.

عکس نمونه کار بلیچینگ دندان

عکس بلیچینگ دندان در کلینیک دندانپزشکی آیریک را مشاهده می کنید که پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه بلیچینگ دندان و همچنین ویزیت رایگان در دندانپزشکی آیریک حتما از طریق فرم داخل این مطلب اقدام نمائید.

فیلم مراحل بلیچینگ دندان

در این قسمت میتوانید فیلم بلیچینگ دندان را مشاهده کنید که در این روش از بلیچینگ دندان در دندانپزشکی یا بلیچینگ آفیس با مواد سفید کننده درجه یک تعداد 16 واحد از دندان های مراجعه کننده عزیزمون در کلینکی دندانپزشکی آیریک را انجام دادیم و نتیجه کاملا راضی کننده بود که در ادامه این ویدئو مشاهده میکنید. (2 دقیقه)

4.8/5 - (147 امتیاز)

جستجوی کاربران برای این مقاله :