درد ایمپلنت چند روزه – آیا ایمپلنت درد دارد

درد ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت
آیا ایمپلنت درد دارد

درد ایملنت دندان می تواند تا 3 الی 5 روز اول کاملا طبیعی باشد اما اگر این درد بیش از یک هفته پایدار باشد باید منشا آن را بررسی و پیدا کرد. معمولا زمانی از ایمپلنت دندان استفاده می شود که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید.

ایمپلنت دندان در واقع پایه هایی هستند که توسط متخصص ایمپلنت ایمپلنت دندان درون استخوان فک بالا یا استخوان فک پایین قرار می گیرند. از ایملپنت دندان به عنوان ریشه دندان و برای حمایت از تاج دندان استفاده می شود.

زمانی که ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش می خورد استخکام کافی را ایجاد می کند تا روند جویدن مواد غذایی یا تکلم به خوبی انجام شود. ظاهر دندان ها بعد از کاشت ایمپلنت دندان به خوبی شبیه به دندان طبیعی می شود.

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

درد ایمپلنت می تواند دلیل های متعددی داشته باشد که تا مقدار کمی از آن طبیعی است. حین جراحی کاشت ایمپلنت دندان هرگز دردی را حس نخواهید کرد زیرا از مواد بی حسی موضعی استفاده می شود تا عملیات جراحی بدون درد انجام شود.

قیمت ایمپلنت دندان مطلب قیمت ایمپلنت دندان 1401 را حتما مطالعه کنید.

آیا ایمپلنت درد دارد یا نه ؟

اگر بخواهیم بگوئیم ایمپلنت درد دارد یا عصب کشی؟ باید بگوئیم ممکن است بعد از عصب کشی دندان کمی دردهای تند و تیز را مجبور باشید تحمل کنید اما بعد از ایمپلنت دندان تنها درد کم جوش خوردن ایمپلنت تیتانیومی با استخوان فک را تحمل کنید.

بطور کلی باید بگوییم که درد ایمپلنت دندان dental implant pain بسیار کمتر از یک عصب کشی یا ترمیم ساده دندان است و هرگز جای نگرانی و استرس برای درد ایمپلنت دندان نیست.

اغلب افرادی که امروزه تحت جراحی قرار گرفته باشند از درد غیر قابل تحمل این جراحی چیزی نگفته اند زیرا لثه پیش از جراحی به خوبی بی حس می شود و هیچ دردی را حس نخواهید کرد.

ویزیت در دندانپزشکی آیریک رایگان است و بهترین فرصت برای شما از طریق فرم زیر می توانید از ویزیت رایگان بهره مند شوید 🙂

معاینه و مشاوره رایگان

* شماره خود را وارد کنید سپس روی دکمه رزرو وقت بزنید.

در ادامه مطلب به موضوعات زیر میپردازیم با ما همراه باشید:

• درد ایمپلنت چند روزه؟
  • علت درد ایمپلنت دندان چیست؟
  • چگونه درد ایمپلنت را کاهش دهیم؟

درد ایمپلنت چند روزه ؟

درد ایمپلنت چند روزه ؟ سوالی که امروزه برای هر فردی که می خواهد اقدام به ایمپلنت کند ممکن است پیش آید. درد ایمپلنت در روزهای نخستین کاملا طبیعی است اما علت درد ایمپلنت بعد از یکسال موردی است که باید به خوبی و با دقت بررسی شود.

در این بخش قصد داریم انواع درد ایمپلنت، مسکن قوی برای درد ایمپلنت و علت درد ایمپلنت بعد از یکسال را مورد بررسی قرار دهیم.

درد ایمپلنت بعد از یک هفته

احساس درد بعد از ایمپلنت دندان یک هفته پس از کاشت دندان طبیعی است و باید به مرور زمان رفع شود. برای رفع درد می توان از مُسکن قوی برای درد ایمپلنت استفاده نمود تا کمتر آن را تحمل کرد.

این احساس درد ممکن است تا 7 الی 10 روز بعد از کاشت ایمپلنت دندان ادامه دار باشد اما معمولا کمتر از یک هفته طول میکشد.

درد ایمپلنت بعد از دو هفته

درد ایمپلنت باید بعد از 10 روز تقریبا از بین رفته باشد و اگر به میزان قابل توجهی کاهش نیافته بود و برای تحمل آن نیاز به مصرف مُسکن بود بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود مشورت کنید.

زیرا درد بعد از دو هفته در ناحیه جراحی احتمال دارد وجود زخم در ناحیه جراحی یا عفونت باشد. بنابراین بهتر است بعد از یکهفته اگر درد ناحیه ایمپلنت ادامه داشت با متخصص ایمپلنت دندان خود در میان بگذارید.

درد ایمپلنت بعد از 1 ماه

در صورتی که درد ایمپلنت 1 ماه بعد از جراحی ادامه دار بود ممکن است به دلیل بروز موارد زیر باشد:

• وجود بیماری سیستم ایمنی در بدن بیمار
  • خونرسانی ضعیف به ناحیه ایمپلنت شده
  • سلامت عمومی بدن بیمار ضعیف باشد
  • اطراف ناحیه جراحی دچار عفونت شده
  • فشار زیاد و تکان خوردن پایه ایمپلنت
  • عدم موفقیت ایمپلنت دندان و پس زده باشد
  • استخوان فک و نواحی اطراف آن واکنش آلرژیک داده باشند.
  • بافت ها یا رشته های عصبی در حین جراحی دچار آسیب شده اند.

به هر صورت درد بعد از جراحی ایمپلنت اگر بیش از 10 روز ادامه داشته باشد باید در اسرع وقت به متخصص ایمپلنت دندان خود اطلاع داده بدهید تا منشا آن پیدا و درمان شود.

علت درد ایمپلنت دندان بعد از یکسال

در صورتی که یک سال و یا بیشتر در ناحیه جراحی و کاشت ایمپلنت دندان دردی احساس کردید ممکن است به دلایل زیر باشد:

استعمال دخانیات بیش از اندازه

اگر سیگار میکشید و استعمال دخانیات کنترل نشده دارید باید بدانید که ممکن است جراحی ایمپلنت دندان شما با مشکل و درد روبرو شود.

همچنین اگر در فاصله زمانی 3 ماه بعد از جراحی ایمپلنت به توصیه های متخصص ایمپلنت خود در مورد سیگار کشیدن عمل نکنید ممکن است دچار درد و و مشکلات عدم موفقیت ایمپلنت شوید.

ساییدن دندان ها یا دندان قروچه

دندان قروچه یا به انگلیسی Gritted Teeth جزو بیماری ها یا عادت هایی است که جنبه های روانی و استرسی دارد و در برخی موارد مشکلات دهان و دندان باعث انجام اینکار به هنگام خوابیدن می شود. اگر آگاه هستید که دندان قروچه میکنید حتما به پزشک خود بگویید.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان یکی از مواردی است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید زیرا چند ماه اول بعد از انجام ایمپلنت دندان بسیار مهم و تاثیرگذار است و اگر در این مدت بهداشت رعایت نشود قطعا دچار درد ایمپلنت دندان و عفونت آن می شوید.

بصورت کلی نیز باید بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنید در زمانی که ایمپلنت یا لمینت دندان انجام میدهید این بهداشت و مراقبت باید دوچندان شود.

تراکم استخوان کم و یا پوکی استخوان

همانطور که قبلا اشاره کردیم تراکم استخوان نکته بسیار مهمی است که برای ایمپلنت دندان باید تراکم استخوان کافی و خوبی داشته باشید به همین دلیل این موضوع می تواند در موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد.

همچنین اگر پوکی استخوان دارید باید قبل از جراحی حتما این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

رادیوگرافی بلافاصله قبل یا بعد از ایمپلنت

تشعشع رادیویی چند هفته قبل از ایمپلنت دندان و تا 3 ماه بعد از ایمپلنت دندان بسیار مضر و خطرناک است. این مدت زمان را پزشک شما تعیین میکند و باید توجه کنید که می تواند سلامت استخوان شما و همچنین موفقیت جراحی ایمپلنت دندان را کاملا به خطر بیندازد.

رادیوگرافی اطراف گردن – دهان و سر هرگز نباید در این مدت انجام شود و دیگر رادیوگرافی ها را نیز باید به متخصص ایمپلنت خود اطلاع دهید.

چگونه درد ایمپلنت را کاهش دهیم ؟

درد ایمپلنت دندان معمولا کم و قابل تحمل است اما ممکن است بنا به تحمل برخی افراد، درد جراحی ایمپلنت دندان غیرقابل تحمل باشد و در این مواقع درمان هایی مثل :

داروهای مسکنکمپرس یخضدعفونی کردن با نمک و … پیشنهاد میشود که می تواند درد ایمپلنت را کاهش دهد.

برای آن که بخواهید درد ایمپلنت دندان را تسکین دهید می توانید از مُسکن قوی استفاده نمائید. البته دوز این داروها و مسکن های قوی را باید پزشک برای شما تعیین کند. اغلب از ایپوپروفن و استامینوفن برای تسکین درد بیمار استفاده می کنند.

برای رفع تورم و التهابات ناحیه جراحی بهتر است یخ و یا کمپرس آب یخ بر روی ناحیه جراحی استفاده کنید تا درد و تورم را کاهش دهد.

البته قرقره کردن آب نمک ولرم نیز برای جلوگیری از رشد و تشکیل هرگونه باکتری و عفونت مفید است و درد را کمی آرام می کند.

ممکن است هنگام قرقره کردن آب نمک کمی احساس سوزش کنید که کاملا به دلیل زخم و ناحیه جراحی طبیعی است.

بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی بعد از ایمپلنت دندان رعایت کنید. استفاده از نخ دندان و مسواک را به صورت روزانه فراموش نکنید.

به صورت هفته ای دو مرتبه از دهانشویه هایی که حاوی فلوراید هستند استفاده نمائید تا از رشد باکتری و میکروب جلوگیری کنید.

4.6/5 - (53 امتیاز)

جستجوی کاربران برای این مقاله :